lørdag den 20. februar 2010

Run 4 relief

Vi var tidligt oppe i dag. Vækkeuret var sat til kl.
5.00 men jeg var oppe og slukke for
aircondition kl.4.00 og så kunne jeg ikke sove mere.
Klokken 6.30 skulle vi være ude i nærheden af Huay Tung Thao søen, der ligger ca. 12km udenfor Chiang Mai.

Vi havde lovet at hjælpe med ved afviklingen af Run 4 Relief-løbet. Disse løb forskellige steder rundt i verden men altid med et humanitært formål .


Distancen var 5 km for alle deltagere, men man kunne deltage ved at gå eller løbe. For løbere var der mulighed for at stille op i flip-flaps, det vi på dansk kalder klip-klappere. Hvorfor laver man en sådan en mærkværdig kategori? Svaret står på bagsiden af t-shirten fra løbet: "For millions of villagers in Burma running is not a choice". Når landsbybeboerne flygter fra den burmesiske hær, er det klip-klappere de løber i................!



Indregistrering startede kl. 7 og løbet startede kl. 8 og efter 16 min. kom første løber i mål. Det var så hurtigt at jeg ikke have kameraet fremme endnu så det her er billede af nr. 2.
Endnu engang blev jeg bekræftet i at dansken i antal er et lille folkefærd, men vi breder os ud over verden. Vi mødte Jens fra Hobro som arbejder for FBR. Hvorfor.? Han har tidligere arbejdet for Red barnet men han ville ud og hjælpe et sted hvor de kæmpede for demokrati!!! Han er på kontoret så formodentlig møder vi ham senere når vi skal derud og arbejde.



Her inde mellem alle mennesker står Frederikke og deler kage ud "banana bread, pumpkin cake og apple". Hun får talt lidt engelsk og idag erhvervede hun sig derudover to Harry Potter bøger på engelsk.  Den ene, Harry Potter and the order of Phoenix på 766 sider , den anden, Harry Potter and the deathly hallows, på 607 sider ! Hun er en bogorm som hun selv skriver på sin blog!
Den ældre mand til højre med stråhat er forøvrigt Allan Eubank. Han er far til Dave Eubank som er en af hovedkræfternerne i FBR.

I går aftes fik Frederikke og jeg fodmassage i en time. Det var skønt og billigt ca. 34 danske kr tilsammen!.
Vi taler en del om hvor lave priserne er herude og Frederikke får ind i mellem lidt dårlig samvittighed over så lidt vi betaler, men det giver jo god anledning til lidt undervisning i samfundsfag og etik.
Imorgen tager vi på tur med Peter og Neel til Dronnings Sirikits botaniske center. Et kæmpeområde med drivhuse, bambus, orkideer, vandfald og alt muligt.

Jeg er godt klar over at min orddeling ind imellem er lidt mærkværdig. Jeg har prøvet at få det til at ændre sigl men det er endnu ikke lykkedes mig. Kan nogen hjælpe mig er de meget velkomne.
Posted by Picasa

1 kommentar:

Per sagde ...

Frederikke ser nu lidt træt ud på billedet. Men dejligt at se dig i fuld gang med at hjælpe og så på engelsk. Du er en dejlig datter!
- bare lidt for langt væk...