torsdag den 28. januar 2010

The emperors new suit

Dagene flyver afsted, vi har allerede været her halvdelen af tiden i lejren. I dag er det torsdag og det er som regel en dag vi ser frem til. Der er lærermøde om torsdagen fra kl. 16-17 det er også her der gives fælles informationer om ture eller gæster der kommer. Efter lærermødet er der fællesspisning - det betyder ekstra god mad!!!
Som jeg før har fortalt har eleverne ikke nogen fælles engelskbog. Det betyder at jeg ind imellem fortæller historier som de så skal genfortælle og tale videre om.
I denne uge har vi taget fat på H.C.Andersen, i første omgang The emperors new suit, kejserens nye klæder. Den historie er de ret vilde med, ingen af dem havde hørt om H.C.Andersen før.
Der er på hylderne hvor vi bor efterladt gamle notater og bøger og midt i det alt sammen fandt jeg nogle gamle flonellografbilleder.
De er blevet brugt til at illustrere eventyret og så har vi tegnet nogle ekstra med de figurer der manglede. Man bliver kreativ når man hver dag står med 3x60 min. engelskundervisning!
Her på billedet er eleverne i fuld gang med at øve eventyret som et lille teaterstykke, det grinede de meget af undervejs.
Da vi skulle til at spille for hinanden blev alle kaldt ned i fællesrummet. Vi havde fået besøg af nogle universitetsstuderende fra Korea så der var fællessang og optræden med musik.
I morgen går det løs med eventyrspillene, jeg har truet dem med at videofilme og lægge det ud her. Håber teknikken vil være med på det eksperiment!
Posted by Picasa

Ingen kommentarer: