fredag den 15. januar 2010

Engelskundervisning

Så er det blevet weekend og vi bevæger os i morgen ud i civilisationen dvs. til Mae Sot. Vi ved endnu ikke helt hvad tid bilen kører, men sådan er det her. Man må bare være parat. Det samme gælder spisetiderne de ligger ikke helt fast men svinger med halvanden time, sådan er det bare og det har vi så småt vænnet os til.
Det går godt med engelskundervisningen selvom 60 elever er mange at skulle overskue. Men det er sjovt og jeg har indtryk af at de griner mere end de plejer at gøre i undervisningen. Det er temmelig udfordrende for jeg må selv opfinde indhold og aktiviteter. Den eneste fælles tekstbog de har på engelsk er Markusevangeliet så det bruger vi som tekstbog. Det betød at jeg lige måtte tilbage i hukommelsen og huske på hvad det var jeg lærte engang, og så var der lige en livlinie til min underviser der kunne maile lidt noter. Det var dejligt.
Der er heller ikke mulighed for at kopiere noget så jeg får brugt tavlen en del. Tavlen er forøvrigt en bulet og godt brugt whiteboardtavle og tuscherne bliver genopfyldt med flydende blæk.
Der gik lidt snak om at der et sted skulle stå en stor kasse med engelske undervisningsbøger men ingen vidste  hvor den var. Da jeg så rendte ind i bibliotekaren spurgte jeg hende og hun kunne vise mig hvor den stod!! Meget støvet og tilsyneldanden aldrig brugt. Den indeholdt grammatikhæfter med tilhørende cdër men da stedet ingen cdafspiller har er det totalt ubrugeligt. I øvrigt er det kun enkelteksemplarer og ikke et eneste klassesæt!!
Biblioteket er helt fantastisk. Der er hver ken vægge eller vinduer så der ligger et lag støv overalt. Der er ingen system i bøgerne og alt for få reoler så der ligger bøger i kassevis på gulvet!!! Det minder lidt om en filmkulisse.
Alt for nu
kh stine

Ingen kommentarer: